W ciągu jednodniowej wycieczki zorganizowanej w ramach projektu dla klas III i IV TH, która została zrealizowana 14.02.2018 w Gdańsku mieliśmy okazję obejrzeć sklep IKEA z perspektywy pracownika oraz klienta
Wycieczkę rozpoczęliśmy od spotkania z pracownikami sklepu, w sali konferencyjnej zostaliśmy poinformowani o planie spotkania. Podzielono nas na grupy i ze względów bezpieczeństwa rozdano kamizelki ochronne. Pracownicy działu logistyki oprowadzili nas po sali sprzedażowej i magazynach sklepu, zarówno po magazynach zewnętrznych, jak i wewnętrznym. Poznaliśmy tajniki dostaw towarów, rozładunku i ich rozmieszczania.
Ciekawe dla nas okazały się informacje, jakie Sklep stosuje zasady merchandising’u, mieliśmy okazje zapoznać się ze strategiami marketingowymi realizowanymi obecnie przez IKEA. Dzięki zestawieniu ze sobą odpowiednich towarów, ich ekspozycji oraz oświetleniu przyciągają uwagę klienta.
Bardzo popularny jest program lojalnościowy IKEA FAMILY, dzięki którym np. udzielany jest 10% rabat na zakup mebli i sprzętów kuchennych. Jako jedyna firma udzielają klientom tak długich gwarancji: 25 lat na meble i 5 lat na sprzęt AGD. Nie każdy wie, że specjalnie dla swoich klientów IKEA posiada IKANO BANK. W Polsce dostępny jest od 2010 roku i oferuje konsumentom sprzedaż ratalną, dzięki czemu mogą pozwolić sobie na więcej i nie muszą odkładać planów na później. W całej Polsce IKEA posiada 10 sklepów. IKEA jednak to nie tylko sklep zajmujący się sprzedażą mebli, jest to współpraca wielu podmiotów. Współpracuje z IKEA Industry, IKEA Centers Poland czy IKEA Property. Dzięki swoim elektrownią wiatrowym udało im się pokryć koszty rocznego zużycia energii. Co ciekawe, od 2017 roku sklep zajmuje się sprzedażą paneli słonecznych oraz od 6 miesięcy prowadzi sprzedażą internetową . IKEA to firma która cały czas się rozwija, wprowadzając nowe rozwiązania dostępne dla każdego klienta.
Z całej wycieczki jesteśmy zadowoleni, zobaczyliśmy miejsca w sklepie niedostępne dla klientów i poznaliśmy dużo interesujących informacji zarówno marketingowych, jaki i finansowych na temat IKEA. Jesteśmy przekonani, że wiedza ta przyda nam się w przyszłości i ułatwi realizację życia zawodowego.
Klasa III TH