Założyć własną firmę czy pracować na etacie? Jak dbać o bezpieczeństwo? Jakie cechy powinien mieć przedsiębiorca i pracownik? Czy ja je mam? Co jest istotne w relacjach szef-pracownik? Na takie pytania próbowaliśmy odpowiedzieć my – uczniowie klasy II technikum hotelarstwa i obsługi turystycznej w trakcie wycieczki do Gdańska.
Wycieczka była podzielona na dwie części: wizytę w Klubogalerii „Bunkier” oraz zajęcia warsztatowe w hotelu Hampton by Hilton i Craft Beer Central Hotel.
Pani Sylwia Pryzińska, właścicielka klubu Bunkier, opowiedziała nam dlaczego i jak założyła własną firmę, omówiła wady i zalety pracy w branży hotelarsko-gastronomiczno-turystycznej, podała praktyczne wskazówki dotyczące organizacji pracy, tworzenia relacji z pracownikami i klientami. Spotkanie z Panią Sylwią można podsumować stwierdzeniem: „Warto ryzykować by realizować własne marzenia”.
Bardzo inspirujące były także spotkania z pracownikami hoteli i zajęcia praktyczne. W hotelu Hampton by Hilton pracowaliśmy w grupach jako pracownicy recepcji, restauracji i housekeepingu. W Central Hotelu przygotowywaliśmy salę konferencyjną oraz nakrywaliśmy stół, przy którym następnie wspólnie zjedliśmy dwudaniowy obiad serwowany przez nasze koleżanki.
Menedżerowie hoteli przedstawili tendencje na rynku pracy branży HGT i nie mamy wątpliwości, że najważniejsze są profesjonalizm, zaangażowanie i znajomość języków obcych.
Za hotelowe inspiracje dziękujemy Fundacji Inspirujące Przykłady i jej Prezesowi Panu Leszkowi Szmidtke. Dzięki tej wycieczce przekonaliśmy się, że wybrany przez nas kierunek nauki daje ogromne możliwości pracy i rozwoju zawodowego.