Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Stanisława Staszica w Bytowie

Projekt - „Dobry zawód- lepsza przyszłość”
Informacja o projekcie Kompetentni na starcie
Remont i przebudowa sali do lekcji fizyki na salę do zajęć nauki gastronomii wraz z wyposażeniem w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych

Pozdrowienia z grodu Kraka

Mieszkać przez 3 dni blisko Sukiennic i Bazyliki Mariackiej w Krakowie to ogromna frajda. Taką
mieliśmy my – uczniowie klasy ITOT/HOT.

Wycieczkę do Krakowa rozpoczęliśmy we wtorek 17.05. w godzinach jeszcze nocnych, bo już o 3. 15
wyruszyliśmy do Gdańska, a stamtąd pociągiem Pendolino na południe Polski. W historycznie i
kulturowo ciekawym mieście spędziliśmy 3 dni, mieszkając w centrum starego Krakowa, w hostelu na
ul. Gołębiej – zaledwie 2 minuty drogi od Rynku. Oprócz atrakcji, które były blisko nas, takich
jak: Sukiennice, Bazylika Mariacka, Barbakan, Brama Floriańska, zabytkowe kościoły – drobiazgowo
zwiedziliśmy Wawel, Muzeum Jana Matejki, Muzeum Czartoryskich, Muzeum Stanisława
Wyspiańskiego, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, żydowską dzielnicę Kazimierz. Byliśmy na
Skałce, oglądaliśmy ziejącego ogniem wawelskiego smoka, próbowaliśmy rozbujać dzwon Zygmunta, słuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej.

Zobaczyliśmy restaurację Wierzynek, w której odbywała
się słynna średniowieczna uczta europejskich monarchów, ale byliśmy też w kawiarni Harrego
Pottera, czyli w czarodziejskim „Dziórawym Kotle”. Podziwialiśmy piękny budynek Teatru Juliusza
Słowackiego, a nawet obejrzeliśmy w nim przejmujący spektakl „Debil” mówiący o problemach ludzi z
niepełnosprawnością intelektualną.

Wycieczka odbyła się w ramach programu MEiN „Poznaj Polskę”, do którego wniosek napisały
nauczycielki Elżbieta Pałasz, Nadzieja Pałasz i Hanna Finster- Wirkus. One były też naszymi
opiekunkami i przewodniczkami po Krakowie.