Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Stanisława Staszica w Bytowie

Projekt - „Dobry zawód- lepsza przyszłość”
Informacja o projekcie Kompetentni na starcie
Remont i przebudowa sali do lekcji fizyki na salę do zajęć nauki gastronomii wraz z wyposażeniem w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych

Relacje absolwentów ze stażu

Staż w Wielkiej Brytanii

Sześcioro z naszych tegorocznych absolwentów  spędziło niezapomniane chwile na stażu zawodowym w Wielkiej Brytanii zamieszkując u angielskich rodzin. Właśnie minęły 2 miesiące pobytu, co oznacza, że trójka z nich wróciła do Polski, a pozostali spędzą w Portsmouth jeszcze 3 miesiące.   Karolina, Alicja i Ania

W stażu wzięłam udział, ponieważ chciałam sprawdzić, czy dam sobie radę za granicą, korzystając wyłącznie z obcego języka. Teraz nie żałuję tej decyzji! Spędziłam wakacje we wspaniałym mieście, pracując ze świetnymi ludźmi i mieszkając u bardzo miłej rodziny. Bardzo dużo zwiedzałam oraz zdobyłam doświadczenie w pracy, które na pewno pomoże mi w znalezieniu pracy w przyszłości. Podszkoliłam także swój język oraz poznałam ciekawych ludzi nie tylko z Anglii. Organizacja przebiegła sprawnie, pani Ewa zaplanowała wszystko w taki sposób, że nie musieliśmy się niczym martwić, a w razie jakichkolwiek wątpliwości, zawsze służyła pomocą.  Karolina

Staż w Niemczech

Bardzo polecam wszystkim staż w Traum Insel. Panuje tam naprawdę wspaniała rodzinna atmosfera. Moi szefowie to naprawdę wspaniali ludzie. Na co dzień pracowałem w sklepie. Rozkładałem towary, pracowałem na kasie, obsługiwałem klientów i podliczałem utarg . W czwartki sklep przemieniał się w restauracje, w której pracowałem razem z Kamilą. Z przyjemnością chodziłem do pracy. Wspominam ją jako bardzo dobrą zabawę. Moi szefowie i współpracownicy chcieli jak najwięcej z mną rozmawiać. Dzięki temu bardzo poprawiłem swój niemiecki i nie narzekałem na nudę, ponieważ większość czasu spędzaliśmy na żartowaniu. Zadbali także o nasz czas wolny. Dzięki nim, razem z Kamilą zwiedziliśmy znacznie więcej niż było to możliwe z pieniędzy przeznaczonych na podróżowanie. Dodatkowo w każdej chwili mogliśmy ich odwiedzać i korzystać z ich ogrodu i basenu co było naprawdę pomocne w upalne dni. Staż i wycieczki tak bardzo mi się podobały, że zostałem w Schmalkalden o 4 dni dłużej, by zwiedzić jeszcze więcej. Dodatkowym atutem jest także fakt, że dzięki stażowi mam zapewnione miejsce praktyk w niemieckiej gazecie podczas studiów oraz możliwość pracy w następne wakacje. Także uważam, że odbycie stażu bardzo ułatwia przyszłą karierę zawodową 😉 Jeszcze raz polecam wszystkim i staż w Traum Insel a w szczególności tym, którzy chcą jak najwięcej nauczyć się i zdobyć wspaniałe doświadczenia i znajomości na całe życie!   Sylwek

Odbywam staż w hotelu IFA Rügen Hotel & Ferienpark we wietrznej, nadmorskiej miejscowości Binz na wyspie Rugia. Jest to miejsce pełne przepięknych widoków morza, plaży, klifów kredowych, lasów oraz jezior. Spędzienie wakacji na wyspie to idealna okazja na odpoczynek dla osób, które pragną uciec od codziennego gwaru miasta.

Przebywam tutaj już ponad 2 miesiące. Niedawno zakończyłam pracę w dziale służby pięter i rozpoczęłam nową przygodę w dziale gastronomii. Rano pracuję jako kelnerka, a wieczorami zamieniam się w barmankę.

Komunikacja nie stanowi żadnego problemu. Warunki pracy są bardzo dobre, a współpracownicy uprzejmi i chętnie służą pomocą. Przede mną jeszcze wyzwanie, jakim będzie praca na stanowisku recepcjonistki.

Tęsknię za rodziną i przyjaciółmi, a nawet troszkę za szkołą ;). Liczę, że czas spędzony tutaj będę wspominała z radością i odliczam dni, które pozostały do zakończenia stażu i powrotu do domu.  Ola