Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Stanisława Staszica w Bytowie

Projekt - „Dobry zawód- lepsza przyszłość”
Informacja o projekcie Kompetentni na starcie
Remont i przebudowa sali do lekcji fizyki na salę do zajęć nauki gastronomii wraz z wyposażeniem w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych

Wycieczka do Warszawy

Uczniowie klasy IIIa TE uczestniczyli w dwudniowej  wycieczce do Warszawy. Nie była to typowa eskapada, ale taka z atrakcjami. Wyruszyliśmy 2.10.  wczesnym rankiem( baaaardzo wczesnym – 4.00) autokarem do Gdańska, a stamtąd, z dworca, Polskim Busem do stolicy. O 11.00 byliśmy już na miejscu i  ze stacji Metro Młociny ruszyliśmy do centrum. Poruszaliśmy się tramwajami i autobusami miejskimi, co było ciekawym doświadczeniem i niezła frajdą. Piątkowe popołudnie spędziliśmy niezwykle aktywnie. Byliśmy na Stadionie Narodowym. Tam przeszliśmy trasę piłkarską. Mogliśmy poczuć przedmeczową atmosferę, zajrzeć do szatni, a nawet łazienek reprezentacji oraz pobyć w sali, gdzie odbywają się konferencje prasowe. Potem udaliśmy się na Stare Miasto. Podziwiając starą część stolicy, doszliśmy aż do Rynku Nowego Miasta( to jeszcze część Starówki), gdzie zakwaterowaliśmy się w hostelu. Wieczorem spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami starej części miasta, zobaczyliśmy  m.in. Pałac Prezydencki, Zamek Królewski, kolumnę Zygmunta III Wazy, Barbakan, a nawet zajrzeliśmy do restauracji p. Magdy Gessler, „Polki”. Atrakcją wieczoru był też iluminacyjny pokaz w Parku Fontann niedaleko najstarszego gotyckiego kościoła stolicy. Następnego dnia byliśmy na Starych Powązkach. Oczywiście w czasie pobytu zajrzeliśmy też do galerii handlowych –  „buszowaliśmy” po sklepach w Złotych Tarasach  i w Arkadii. Syci wrażeń wróciliśmy do Bytowa ok. 22.00 w sobotę. Opiekunami naszej wycieczki i przewodniczkami po mieście były panie Elżbieta Pałasz i Hania Finster-Wirkus.