Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Stanisława Staszica w Bytowie

Projekt - „Dobry zawód- lepsza przyszłość”
Informacja o projekcie Kompetentni na starcie
Remont i przebudowa sali do lekcji fizyki na salę do zajęć nauki gastronomii wraz z wyposażeniem w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych

Archive for: listopad 2018

WYJAZD STUDYJNY DO GDAŃSKA

W ramach projektu Dobry zawód – lepsza przyszłość  klasa IV TŻiUG zwiedziła hotel Mercure Gdańsk Posejdon. Młodzież zapoznała się z charakterystyką ośrodka a w szczególności z funkcjonowaniem części gastronomicznej obiektu. Zajęcia przygotowane we współpracy z WSTiH w Gdańsku. Nowe doświadczenia pomogą uczniom w planowaniu swojej kariery zawodowej  🙂

Spotkaniu z Panem Romanem Jereczkiem – kierownikiem działu wyposażania sklepów w firmie Wireland

Dziś klasy III i IV techniku handlowego wzięły udział w spotkaniu z Panem Romanem Jereczkiem, który jest kierownikiem działu wyposażania sklepów w naszej lokalnej firmie Wireland w Bytowie.

Na spotkaniu poznaliśmy zróżnicowane techniki sprzedaży oraz otrzymaliśmy cenne wskazówki dotyczące osiągnięcia sukcesu zawodowego. Dzięki spotkaniu dowiedzieliśmy się jak ważną rolę pełni samodoskonalenie, determinacja i zaangażowanie. Wiemy jak znaczące w kontaktach z klientem jest prawidłowe rozpoczęcie rozmowy sprzedażowej oraz znalezienie tzw. „wspólnego mianownika” z rozmówcą. Poruszyliśmy także kwestie związane z różnorodnością klientów i umiejętnością radzenia z nimi. Uświadomiliśmy sobie w jaki sposób podejść do klienta za pomocą odpowiedniej komunikacji niewerbalnej.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie. Uważamy, że wiedza przekazana nam podczas spotkania przyniesie 100% korzyści w życiu zawodowym.

Klasa IV TH

Półfinał Wojewódzkiej Licealiady w Drużynowym Tenisie Stołowym

Dnia 23.11.2018r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Łodzierzy  odbył się Półfinał Wojewódzkiej Licealiady w Drużynowym Tenisie Stołowym.

Reprezentacja naszej szkoły w składzie: Marta Rudnik, Kinga Gliniecka,Anna Wnuk- Lipińska zajęła I miejsce. Dziewczęta awansowały do finału wojewódzkiego, który odbędzie się 04.12.2018r. w Kartuzach.

Gratulujemy!!!

Klasyfikacja końcowa:

I miejsce ZSEU Bytów

II miejsce II LO Słupsk

III miejsce ZSA Człuchów

Finał Powiatowej Licealiady w Drużynowym Tenisie Stołowym

Dnia 14.11.18r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Łodzierzy odbył się Finał Powiatowej Licealiady w Drużynowym Tenisie Stołowym.

Reprezentacja dziewcząt w składzie:Kinga Gliniecka,Marta Rudnik,Anna Wnuk-Lipińska zajęła I miejsce i awansowała do półfinału wojewódzkiego,który odbędzie się 23.11.18r. Reprezentacja chłopców w składzie:Marcin Klasa, Robert Turzyński zajęła IV miejsce.Gratulujemy!!!

Klasyfikacja końcowa dziewcząt:

4 ZSEU Bytów

5 ZSOiT Miastko

Pasowanie na kucharza !

Już po raz kolejny w naszej szkole odbyła się uroczystość  PASOWANIA NA KUCHARZA , w której uczestniczyli uczniowie kl. I TŻiUG, zaproszeni goście, dyrekcja, nauczyciele i rodzice.

Po uroczystym ślubowaniu uczniowie I klasy zostali pasowani na kucharzy przez Pana Dyrektora. Za część artystyczną odpowiadała klasa II TŻ. Młodzież przygotowała również pokaz synchronicznej obsługi kelnerskiej. Na zakończenie akademii wszyscy goście i uczniowie zostali zaproszeni na pyszny tort 🙂

Wizyta w Omidzie i Greenway Polska

W czwartek (08.11.2018r.) klasy trzecie i drugie wzięły udział w wycieczce zawodoznawczej do Gdyni. Wspólnie byliśmy z wizyta w inkubatorze przedsiębiorczości, a później – podzieleni na dwie grupy mogliśmy zapoznać się z profilem pracy firmy OMIDA i Greenway Polska.

W Greenway’u (GreenWay  stworzyła największą w Polsce sieć ładowania samochodów elektrycznych) największe wrażenie zrobił na nas sposób relaksowania pracowników czyli gra w piłkarzyki i jazda na elektrycznych deskorolkach, zaś w OMIDZIE  miłą niespodzianką był poczęstunek. Jednakże największe wrażenie wywarł na nas pan Dyrektor podczas energicznego poprowadzenia manewru cofania autobusu w celu uniknięcia długiego postoju spowodowanego wypadkiem kilku samochodów na trasie.

DLA NIEPODLEGŁEJ

Udział uczniów EKONOMA  w obchodach z okazji święta  100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Wycieczka na Bałkany

W połowie października w naszej szkole odbyła się długo wyczekiwana przez uczestników wycieczka na Bałkany. Dnia 13.10.2018r. grupą liczącą 49 osób wyruszyliśmy w 25-godzinną podróż autobusem do Chorwacji. Przejechaliśmy ok. 2000 km, które nie okazały się wcale takie straszne. Do naszego hotelu, który znajdował się na terenie Bośni, dotarliśmy następnego dnia w godzinach popołudniowych. Po szybkim zakwaterowaniu od razu skorzystaliśmy z przepięknej pogody i wybraliśmy się nad Wodospady Kravica, w których mieliśmy okazję wykąpać się i zrobić niewyobrażalnie piękne zdjęcia.

Następnego dnia wybraliśmy się do miasta Mostar, które zaciekawiło nas swoją historią, ponieważ w skutek wojny podzielone jest na dwie części bośniacką- muzułmańską oraz chorwacką- chrześcijańską. Ślady tych strasznych wydarzeń mogliśmy zobaczyć na własne oczy. Odwiedziliśmy też świątynie muzułmańską, w której byliśmy świadkami nawoływania jednego z Muzułmaninów na modlitwę. Było to dla nas ogromnym przeżyciem.

Mieliśmy okazję być również w Međugorje na Górze pierwszych objawień Matki Bożej.

Najlepszą częścią wycieczki okazały się jednak dwa dni spędzone nad brzegiem Adriatyku w południowym krańcu Riwiery Makarskiej w miejscowości Gradac. Pogoda bardzo nam sprzyjała więc z przyjemnością korzystaliśmy z uroków tego cudownego miejsca. Opalaliśmy się, graliśmy w siatkówkę w wodzie i podziwialiśmy przepiękny krajobraz.

Odwiedziliśmy również miasto Dubrownik. Mogliśmy tam zobaczyć miejsca, w których kręcono sceny z filmu „Gra o Tron”. Wypłynęliśmy również w rejs wokół murów twierdzy miasta. Widoki były nie do opisania. Wieczorem ostatni raz wróciliśmy do hotelu, w którym oprócz pakowania czekał na nas pożegnalny przepyszny tort bezowy. Szczególnie ciepło pożegnaliśmy się też z jednym z pracowników, z którym bardzo się zżyliśmy. Mimo bariery językowej przez ten tydzień dbał o to, żeby nam niczego nie brakowało i zawsze robił to z uśmiechem na twarzy.

Z samego rana wyruszyliśmy, by zobaczyć ostatni cel naszej wycieczki, czyli starożytne miasto Split. Tam pożegnaliśmy się z Bałkanami i w pełni wypoczęci z naładowanymi bateriami wyruszyliśmy w podróż do domu.

Teraz wspominamy te chwile oglądając zdjęcia i obmyślamy cel następnej wycieczki 🙂

Kolejny sukces Hanki

10 listopada 2018 roku Hanna Szczerba po drugi reprezentowała naszą szkołę w XVII Konkursie Kulinarnym o Puchar Starosty Rugii, który odbył się w szkole zawodowej w Sassnitz. Do rywalizacji stanęło 8 uzdolnionych adeptów sztuki kulinarnej. Konkurencja była ogromna. W jury zasiadali kucharze z renomowanych restauracji znajdujących się na wyspie Rugii oraz nauczycielka z naszej szkoły pani Marzena Wnuk Lipinska. Celem konkursu było sporządzenie menu dla 8 osób, składającego się z zimnej przystawki, zupy, dania głównego i deseru.

Hania wykazała się wielkim kunsztem kulinarnym. Z pasją i ze
smakiem w ogromnym stresie i wielkiej koncentracji przez 12 godzin dzielnie radziła sobie w kuchni, sporządzając dania konkursowe. Ostatecznie Hania zajęła III miejsce.
Hani gratulujemy sukcesu i życzymy dalszego rozwoju zawodowego.
A my już teraz szukamy uzdolnionych i odważnych i uczniów, którzy za rok godnie zaprezentują naszą szkołę podczas kolejnej edycji konkursu.

TRENING POD OKIEM MISTRZA

Już od dłuższego czasu uczennica klasy IV TŻiGD Hania Szczerba przygotowuje się do bardzo ważnego międzynarodowego konkursu kulinarnego o Puchar Starosty Rugii. W związku z rangą tego przedsięwzięcia o pomoc poprosiliśmy profesjonalistę, zawodowego szefa kuchnia pana Sławomira Miotka. Konkurs odbędzie się 10 listopada w Sassnitz na Rugii w Niemczech. Trzymamy kciuki