Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją:
Zrealizowane przedsięwzięcie o nazwie „Międzynarodowe spotkanie młodzieży drogą do przedsiębiorczości i partnerstwa” programu POWER polegało na organizacji mobilności do szkoły Colegio Ave Maria Casa Madre w Granadzie (Hiszpania), w której wzięło udział 18 uczniów i 3 opiekunów z Hiszpanii oraz 18 uczniów z klas II i III Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Bytowie w zawodach: technik ekonomista, technik handlowiec, technik spedytor, technik logistyk, technik obsługi turystycznej, technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych wraz z trzema opiekunami. Spotkanie odbyło się w marcu (7.03.-13.03.2020r.). Koordynatorem projektu była pani Małgorzata Gostomska-Jereczek, opiekę nad uczniami sprawowały panie Natalia Grzywnowicz oraz Magdalena Lubańska. Głównym celem mobilności była wspólna praca nad projektem – stworzenie dwujęzycznego poradnika przedsiębiorczości oraz biznesplanu własnej firmy. W ramach tego zadania młodzież uczestniczyła w warsztatach dotyczących „Przedsiebiorczości” oraz odbyła wizytę studyjną w firmie, w której uczniowie przeprowadzili wywiad z lokalnym przedsiębiorcą (link do wywiadu: https://drive.google.com/open?id=1vuHBxxW9588F85zAkW1GKWyUddLb6uPi) uzyskując cenne wskazówki do realizacji głównego celu projektu, a przy tym poznając elementy dobrego zarządznia przedsiębiorstwem. Uczniowie pracowali nad tym zadaniem w trzech grupach posługując się głównie językiem angielskim, doskonaląc przy tym umiejętności językowe. W trakcie zadania wszyscy uczestnicy rozwijali komptencje społeczne (umiejętnosci negocjacyjne, asertywność, krtytyczną samoocenę), komptencje interpersonalne, komptencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie przedsiębiorczości zapoznając się z profilem i strukturą organziacyjną firmy i zdobywając szeroką wiedzę z zakresu biznesu. Uczniowie poznali także swoje mocne i słabe strony w kontekście doboru pracy w przyszłosci.
Młodzież odbyła wspólne zajęcia, na których prezentowała informacje z zakresu kultury, życia codziennego oraz edukacji w Polsce i Hiszpanii. W szkole partnerskiej odbyły się ponadto warsztaty przyrodnicze, kulinarne oraz wycieczki kulturoznawcze, m.in. wycieczka na wzgórze Sacromnte, udział w pokazie tańca Famenco oraz zwiedzanie kompleksu Alhambra.
Niewątpliwie realizacja projektu „Międzynarodowe spotkanie młodzieży drogą do przedsiębiorczości i partnerstwa” wpłynie na sukces zawodowy jego uczetsników w przyszłości.
Najważniejsze rezultaty i wpływ projektu:
1. Zrealizowanie 18 mobilności, a w konsekwencji wydanie 18 certyfikatów potwierdzających udział w projekcie.
2. Nabycie i rozwinięcie nowych komptencji w zakresie przedsiębiorczości, kreatywności i strategicznego myślenia.
3. Zwiększenie kompetencji personalnych i społecznych uczniów.
4. Wszechstronny rozwój w zakresie świadomości i ekspresji kulturowej.
5. Udoskonalenie praktycznych umiejętności językowych uczniów, a w konsekwencji wielojęzyczności młodych osób.
6.Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla podnoszenia komptenecji cyfrowych uczniów.
7. Podniesienie jakości i rangi kształcenia zawodowego.
8. Wzmocnienie pozycji uczestników na rynku pracy .
9. Zacieśnienie współpracy i wymiana doświadczeń pomiędzy ZSE-U a szkołą partnerska w Granadzie.
10. Przyswojenie przez uczniów umiejętności wykorzystywania wiedzy w nowych sytuacjach.