Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Stanisława Staszica w Bytowie

Projekt - „Dobry zawód- lepsza przyszłość”
Informacja o projekcie Kompetentni na starcie
Remont i przebudowa sali do lekcji fizyki na salę do zajęć nauki gastronomii wraz z wyposażeniem w Zespole Szkół Ekonomiczno – Usługowych

“Poznaj Polskę” ciekawy wyjazd doWarszawy

W dniach 19.06.2023r. – 21.10.2023r.  uczniowie klas III TSL,IV PTE, III PTŻ oraz I TL pod opieką nauczycieli: Pani Jolanty Benkowskiej, Pani Mirosławy Kożyczkowskiej oraz Pani Beaty Sikorskiej w ramach projektu “Poznaj Polskę” odwiedzili wiele ciekawych zabytków Warszawy. W pierwszym dniu odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, które upamiętnia największą akcją zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie podczas II wojny światowej. Powstanie to na zawsze zmieniło oblicze stolicy Polski. Kolejnym zrealizowanym punktem programu było Centrum Nauki Kopernik , w którym samodzielnie poszerzaliśmy wiedzę i wyjaśnialiśmy wiele zjawisk. W kolejnym dniu zwiedzaliśmy wraz z przewodnikiem Muzeum Niepodległości, Muzeum Więzienia Pawiak, jako dawnego więzienia śledczego, powstałe jeszcze za czasów carskich. W latach 1939-1944 było jednym z głównych więzień Gestapo.Z Muzeum Niepodległości, Muzeum Więzienia Pawiak udaliśmy się na Plac Zamkowy, gdzie mogliśmy podziwiać Zamek Królewski i Kolumnę Zygmunta III Wazy. W trakcie zwiedzania Starego Miasta zobaczyliśmy również: Rynek Starego Miasta, Pomnik Syrenki, Barbakan, Mury miejskie, Pomnik Małego Powstańca. Z Placu Zamkowego udaliśmy się jedną z najbardziej znanych ulic Stolicy, kryjącą w sobie wiele zabytków – Krakowskie Przedmieście. Po drodze mijaliśmy: Kościół Świętej Anny, Pałac Prezydencki ze stojącym na dziedzińcu pomnikiem księcia Józefa Poniatowskiego oraz Hotel Bristol. Następnie udaliśmy się pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie byliśmy świadkami zmiany warty. Później udaliśmy się do Wilanowa. Po obiadokolacji znaleźliśmy czas i siły na spacer po  Łazienkach Królewskich. Ostatniego dnia naszego pobytu  zwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W muzeum zapoznaliśmy się z  multimedialną wystawą opowiadającą o społeczności żydowskiej, poświęconej dziejom Żydów od średniowiecza po czasy współczesne na terenach Polski. Przed wyjazdem udaliśmy się do Muzeum Marii Skłodowskiej – Curie. Gdzie przybliżono nam życie i dorobek naukowy polskiej noblistki.

Czas, który spędziliśmy w Warszawie okazał się bardzo owocny. Wróciliśmy zmęczeni ale pełni pozytywnych wrażeń. Stolica Polski jest na pewno miastem, w którym można spędzić ciekawie czas. MY NA PEWNO TAM POWRÓCIMYJ